måndag 10 februari 2014

Vad är din "MLT" idag?

Som resultat av en webinar*jag lyssnade på förra veckan skrev jag på en post-it "What is the most loving thing you can do for yourself today?".

Den post-it lappen ser jag varje dag och blir varje dag glad då jag ser den. Igår träffade jag en god vän (som också för tillfället är hemma med barn nr.2) och jag berättade om lappen och sedan beslöt vi att sparra varandra och komma ihåg att fråga vad varandras "MLT" är så att vi inte glömmer bort att ta hand om oss själva. Det är ju vi som är ganska långt ansvariga för vårt eget orkande och familjens fiilis, vilket betyder att vi inte endast kan finnas till för andra, utan även för oss själva.

Och tycker dethär samma gäller alla i alla situationer!

Vad är din "MLT" idag?

Tack :)

*Webinaren i sig handlade om hur man lever sitt liv så att man är mer mottaglig för "mirakel" här i livet. Inte så mycket nytt innehåll för mig, men en bra påminnelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar